S’cacaba l’estiu químic!

(Entrada pre-inauguració del curs 08-09 del blog de Pepquímic, curs que començarà oficialment el dia 15 de setembre.)

Els catalans podem considerar que ja s’acaba l’estiu amb l’arrivada de la Diada. Per tant, ja s’ha acabat l’estiu químic!

Aquest estiu en Pepquímic ha estat a London. Buscant química per terres estrangeres, i n’he trobat… Que si hi ha química a London? Of course! London is a chemist city!

Per començar aquí teniu els llibres científics que m’hi he comprat, veritables joies! Us haig de recomanar el gran Science Museum of London. 5 plantes dedicades única i exclusivament a la ciència! D’entre les quals la 5a on hi havia els experiments, fantàstic! (Un altre dia ja us penjaré fotos i algun vídeo que hi vaig fer…). A més conté una fantàstica llibreria (on vaig comprar la majoria dels llibres que us presento) i una botiga màgica plena de jocs i joguines científiques.(un dia també us mostraré un interessant i divertit artilugi volador que hi vaig comprar).

Així doncs prous rotllos i us presento els Scientific books :

1. The ELEMENTS, a Mini Guide to the Periodic Table. D’aquest llibret m’en vaig enamorar només de veure’l. 1 pàgina/element i una T.P. desplegable a l’interior. Tota una joia que sempre porto a la butxaca!

2. Magic Moving Images. Aquest llibre és una passada! Com que 1 imatge val més que 10<SUP>3</SUP> paraules, un dia d’aquests gravaré l’animació d’1 imatge del llibre i us la mostraré.

3. Chemical Magic i How to fossilise your Hamster. 2 llibres d’experiments espectaculars. El 1r dels quals ja el tenia el Dr. Pep Duran (professor de química de la UdG i divulgador) i l’altre el vaig descobrir a Londres. No tinc hamster, però hi ha experiments molt interessants i nous per a mi. Quan en tingui algun de gravat ja us el mostraré.

4. The Cartoon Guide to Chemistry. Professors preneu nota! Llibre molt i molt interessant, el recomano molt sèriament per als alumnes de química de nivell de batxillerat o inici de carrera científica. La història de la química (personatges, lleis, teoria…) explicada amb molt d’humor (amb els personatges animats. Dalton, Mendelehev, Gibbs…) i d’una forma realment estricta com a llibre científic. A tots aquells aficionats a la química que us voleu divertir i alhora aprendre quelcom també us el recomano.

5. I per acabar les il·lusions òptiques! El primer dels llibres són làmines amb il.lusions òptiques les quals es poden retallar. El segon (The ultimate book of Optical Illusions) és un fantàstic llibre del mestre de les il·lusions òptiques Al Seckel. Realment val la pena, pots passar hores fullejant-lo, cadascuna de les pàgines és una porta a un món màgic. (Aviat us començaré a presentar les meves il·lusions preferides del llibre escanejades).

M’en vaig a llegir! Ara vosaltres també ho popdeu fer, ja teniu teca. Molt bona Diada i fins dilluns que ve, és quan donaré oficialment per inagurat el blog diari (si més no durant els 5 dies de la setmana, tal com vaig fer el curs passat). El blog és com el “cole”, comencem el dia 15. Fins llavors, que tingueu una bona lecura i que la química us acompanyi.

Un pensament sobre “S’cacaba l’estiu químic!

Deixa un comentari

