EduQ. Educació Química, la nova revista de la SCQ

Ahir al vespre, després d’un dia dur i ple de Química, vaig arribar a casa amb ganes de reposar i desconnectar i em vaig trobar una grata sorpresa a la bustia… allà m’esperava + Química!!

En un gran sobre de la Societat Catalana de Química hi havia el 1r número de la nova revista Educació Química (EduQ). Es tracta d’una revista especialitzada en l’ensenyament de la química a tots els nivells amb especial èmfasi en l’etapa secundària (12-18 anys) i en la divulgació de les relacions de la química amb la societat.

EduQ_SCQ

Ahir a la nit ja vaig fullejar i llegir per sobre algun dels articles de la revista tot familiaritzant-me en el que serà una de les publicacions que esperaré amb més ganes. En aquest 1r número podem gaudir amb un article dins la secció química quotidiana del conegut Claudi Mans (en una ocasió ja vaig parlar dels seus interessants llibres “La truita cremada” i “Secrets de les etiquetes”) o un treball de recerca d’un alumne de batxillerat sobre l’acumulació de metalls pesants en peixos, entre d’altres.

En la revista està dividida en les atractives seccions actualitat química, projectes curriculars, innovació a l’aula, conceptes i models químics, estratègies i recursos didàctics, treball pràctic al laboratori, noves tecnologies, història i naturalesa de la química, química i societat, química i educació ambiental, recerca en didàctica de la química, formació del professorat, treballs de recerca dels alumnes i ensenyar i aprendre ciències.

Si us voleu subscriure a la nova i flamant revista adreceu-vos a la pàgina web http://scq.iec.cat/scq/index.html on trobareu la butlleta d’inscripció.

M’en vaig a llegir la EduQ, m’hi esperen un munt d’articles interessants.

Felicitats als editors de la EduQ i a la SCQ, aquest és un gran pas per la divulgació de la química al nostre país!

Deixa un comentari

