La vaca esfèrica

Ja tinc el nou llibre de Claudi Mans entre les meves (mans, és clar…).

vaca

Ahir al vespre el químic i divulgador científic Claudi Mans va venir a la Facultat de Ciències de la UdG per presentar el seu nou llibre , La vaca esfèrica. Concepptes científics i quotidians que, d’entrada, jo no devia entendre prou bé,  (el títol del qual podríem simplificar, a els científics ens encantar simpificar!, a La vaca esfèrica) en el primer acte organitzat per la nova i flamant Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital (C4D).

claudiD’esquerra a dreta: Pep Duran (direcció Secció de Cultura Científica C4D), Claudi Mans, Victòria Salvadó (degana de la Facultat de Ciències) i Sílvia Simon (Directora C4D)

Mans ens va fer una petita introducció al contingut del llibre amb la seva forma divertida i amena tot intercalant acudits científics i experiències pròpies. I al final ens va dedicar el llibre (ja tinc tots els seus 3 llibres dedicats!).

claudi-1

“Aquest llibre tracta de qui mana en l’ús del llenguatge i de què podem fer per sortir victoriosos dels sobreentesos, la ignorància, la vergonya o la mandra de conèixer i descobrir algunes paraules del nostre vocabulari… quotidianament científic”

Així comença la contraportada del llibre.

Afegeixo que ahir a la nit vaig començar a llegir i realment en destaco la forma amena amb la quales llegeix, em recorda molt a l’estil de La truita cremada, amb el lector curiós que va preguntant…(moltes vegades em sorprèn perquè el lector imaginari pregunta o diu el que jo aniria a preguntar!).

Us el recomano a tots, curiosos de la ciència! (M’en vaig a llegir…)

3 thoughts on “La vaca esfèrica

  1. Ups! s’ha publicat mentre estava escrivint… La Càtedra de cultura científica i comunicació digital! (C4D). Bona organització per part d’aquesta i bona presentació de l’autor.

Deixa un comentari

