Science made in UK

Acabat d’arribar d’una setmana de vacances he hagut de dedicar la tarda sencera a reubicar-me al món 2.0. Per posar-me al dia he hagut de llegir mails acumulats a la bústia de correu, posts de blocs diversos acumulats al bloglines i tonterietes que han anat passant pel facebook (comptades vegades s’hi llegeixen coses massa interessants).
Aquesta setmana l’he passat a UK recorrent tota l’illa de Gran Bretanya i visitant més profundament la ciutat de London i el país d’Scotland. I allà també hi he trobat ciència, que (com passa amb la majoria de coses no prou cridaneres) has d’estar disposat a trobar-la per tal de descobrir-la. És arreu. Aquí en tenim alguns exemples, de segur que sens en van escapar molts més… (i quan parlo en plural em refereixo al meu ull i a la meva càmera fotogràfica, els qual passen gran part del dia força junts).

Per començar l’exemple més evident i més fàcil. Per tal de trobar ciència a la ciutat de Londres el que vaig fer és començar pel Museu de la Ciència. L’estiu passat també vaig estar al Science Museum de Londres, on també hi vaig trobar una sèrier de llibres interessants i una bonica corbata per les ocasions més especials. Enguany el Science Museum organitza un concurs, on tots podem participar, en motiu del centenari del museu i amb l’objectiu d’escollir el símbol científicotècnic d’aquests 100 anys. Per votar cliqueu aquí. Jo ja he votat pel meu preferit.

1

Interior del Science Museum e London, 07/08/09.

Per citar una de les curiositats del Science Museum fixem-nos amb la càmara tèrmica, la qual capta la radiació infraroja (IR) que emeten els cossos (en lloc de la radiació visible, tal com fa la meva càmera per exemple). A la pantalla  (acoblada a la càmera) veiem les zones més calentes dels cossos de colors vermells, grocs i blanc (màxim) i, per altra banda, les zones més fredes de color fosc.

3

Gràcies a la foto que vaig fer (captant la radiacó visible amb la meva càmera) de la pantalla que ens mostra la radiació IR que jo emetia en aquell moment veiem que els meus llavis eren molt calents en canvi la  meva càmera, ulleres o roba eren més fredes, emetent poca radiació IR (la jaqueta que duia m’ajudava a mantenir l’escalfor que el meu cos desprenia en la fresca Londres d’agost).

Fora del museu de la ciència i ja en territori escocès també em vaig trobar amb curiositats científiques (tal com li passava a l’Alícia mentre passejava per aquell meravellós país… per cert! el matemàtic Lewis Carrol, o Charles Lutwidge Dodgson, si ho preferiu, era Anglès). Aquí tenim una tria de les imatges que em vaig anar trobant:

1. Va arribar l’hora del te (ara recordo aquella hora del te que va haver de patir l’Alícia, aguantant aquells personatges tant guillats…) i vaig recordar que els britànics no segueixen gaire el Sistema Internacional d’unitats:

4

Una unça líquida (oz) és una unitat de volum que equival a 29 mL. Aquí tenim la tassa amb la que em varen servir el tè, de 196 mL de volum, o 7 oz.

2. I a l’hora de rentar-nos les mans, sortt en vàrem tenir de l’avís, l’aigua  de l’aixeta vermella sortia realment calenta!

5

3. Sempre fa il·lusió veure alguna referència a una molècula… encara que sigui l’icona d’una casa de telefonia.

6

4. I no ens podíem perdre la visita a la indústria més famosa del país, la destil·leria de whisky.

8

7

5. Fins i tot, un cop arribats a la ciutat de Glasgow, vàrem poder visitar a James Wat, qui va millorar la màquina de vapor.

9

Estàtiua de JAmes Wat a George Square de Glasgow, 12/08/09.

6. I tornant a recordar Londres tinc gravats a la memòria els voltants del conegut Tower Bridge on vaig descobrir un bonic rellotge de Sol, amb un sistema de numeració poc comú i un sistema de comportes per tal de permetre l’entrada i sortida dels vaixells des del moll de Sta. Caterina al riu Thames.

10

10.1jpg

12

11

13

Per acabar aquest record del viatge a Londres i Escòcia presento una imatge dels llibres de caire científic que vaig trobar entre la llibreria del Science Museum de Londres i les diverses llibreries Waterstone’s que he anat trobant pel camí (la llibreria del museu de la ciència també és d’aquesta cadena). Així com la corbata que, tal com vaig fer l’estiu passat, he comprat al mateix museu de la ciència. Enguany està dedicada a Albert Einstein. Em servirà per les ocasions d’aquest proper curs 2009/2010.

16

Un altre dia amb una mica més de temps presentaré els llibres un per un, amb títols i ISBN’s.

15

One thought on “Science made in UK

  1. Retroenllaç: Curiositats Científiues al Nord d’Itàlia « Pepquímic

Deixa un comentari

