Trobaràs la teva estrella?

Llegint Ciencia en el XXI acabo de descobrir una curiosa aplicació gentilesa de Ciencia Directa (Xarxa d’espais de divulgació científica i tècnica d’Andalusia) on podem buscar la “nostra” estrella. Entre els milers de milions d’estrelles que hi ha a l’univers aquesta aplicació et proposa buscar si n’hi ha cap que, la llum que ens n’arriba, nesqués amb tu; és a dir, que emetés fotons el dia que vares néixer i ara mateix arribin als nostres ulls. Per fer-ho ràpidament només cal que cliquis  l’enllaç directe Troba la teva estrella.

Jo he buscat la meva estrella i l’he trobat. És la HIP 51317. Es tracta d’una estrella de magnitud aparent de 9.65, per tant, no és visibel a a ull nu i es troba a 23 anys llum de la terra. Està classificada dins el Catàleg Hipparcos, el qual no és tan conegut com el Messier entre els aficionats a l’astronomia (si més no jo no havia sentit a parlar mai de l’ HIP), però és important per ser un producte d’una missió de l’Agència Espacial Europea.

Jo ja he trobat l’estrella que ara mateix em veu néixer, és a dir, la llum solar reflexada per la Terra  quan vaig néixer ara mateix està arribant allà. Per tant, si ara mateix hi hagués algun observador amb un potent telescopi (prou potent per veure un cos d’uns 40 cm (?) per la finestra d’una clínica de la ciutat comptal) a les proximitats de dita estrella em veuria néixer! O, encara més sorprenent, si ara mateix em pogués teletransportar (ara pot fer riure però d’aquí a uns anys m’agradarà tornar-ne a parlar a aquest bloc…) a un possible planeta orbitant a aquesta estrella (i amb un telescopi sota el braç) podria assistir al meu propi naixement!

5 thoughts on “Trobaràs la teva estrella?

  1. ostres que bo!! quan tingui temps buscaré la meva, quina cosa més curiosa!!

    (per cert.. abans no es podia comentar sense usuari, oi?)

    ens veiem d’aquí un parell d’hores!!

    • La teva està més a prop de la meva i la de la Vero… si, som vells! Però tenim més experiència!
      Ànims que la pràctica ja s’acaba🙂

    • Ep! Altair! alfa-àguila i formant part del Triangle d’estiu… quins records de les nits d’observació estiuenques… fins l’any que ve! Ara toca Orió i altres constel·lacions mentre passem fred!

Deixa un comentari

