Cousteau, centenari del naixement del Comandant

El comandant del mític Calypso va néixer avui fa 1oo anys a Saint-André-de-Cubzac (Sud-oest de França) i es convertí en el més conegut i reconegut oceanògraf del segle XX.

Jacques-Yves Cousteau, amb el seu inseparable “gorro” de llana vermell, va ser un gran divulgador científic, concretament de la disciplina de l’oceanografia, i les seves gravacions arribaren arreu. De petit m’encantava veure les seves aventures, tenia la col·lecció de pel·lícles de tapa blava sencera. Sobretot el que més m’impactava, i encara m’impacta, era veure com, ell i el seu equip, baixaven al regne del Gran Tauró Blanc dins d’aquelles gàbies… encara m’estremeix però alhora m’emociona! És l’animal que trobo més temible i més bell, a la vegada.

Ara també podem seguir la divulgació oceanogràfica del Comandant Cousteau a la xarxa:  Canal de Youtube, pàgina web.

Li haig d’agrair m’encomanés la passió pel mar i els éssers que l’habiten.

Valgui aquest curt post com a petit homenatge al Comandant Cousteau.

Deixa un comentari

