El laboratori del RECVLL de Blanes

Estic d’enhorabona ja que s’ha publicat el meu primer article a la revista blanenca RECVLL!

A 1920 a Blanes es va fundar la revista Recvll, de llavors ençà, durant aquests 90 anys, els blanencs i blanenques hi hem trobat un referent de la nostra història, les nostres tradicions -blanenques i catalanes- i s’hi ha vist reflectida l’actualitat de la nostra vila, sempre activa. Els nostres avis compraven el Recvll, després ho feren els nostres pares i ara nosaltres mensualment el podem adquirir a les llibreries blanenques si no és que el rebem a casa. Jo ja fa temps que hi estic subscrit però no ha estat fins aquest any que, des de la direcció de la revista, se m’ha proposat d’escriure-hi. La proposta em va fer molta il·lusió i, alhora, molt de respecte. Escriure en una revista amb tanta història i tants lectors – tots ells amics, familiars, coneguts,… veïns de Blanes- són assumptes seriosos.

Així que la meva resposta a la invitació va ser afirmativa proposant, ja que m’havien donat carta blanca, d’escriure petits articles de caire divulgatiu amb l’objectiu d’entrellaçar les meves dues grans passions, Blanes i la Ciència. Així que, mensualment -si tot va com ha d’anar- al Recvll hi trobarem un petit article sobre algun aspecte científic relacionat amb la nostra vila de Blanes. Això serà dins d’una nova secció que he titulat Des del laboratori.

Per començar he trobat escaient escriure el primer article sobre els Focs Artificials, presents a la nostra Festa Major de Santa Anna des de fa més de 100 anys (he tingut el goig de llegir amb els meus propis ulls la referència escrita més antiga que coneixem sobre un espectacle pirotècnic des de Sa Palomera per celebrar la festa de Santa Anna, al diari personal del blanenc Josep Alemany i Borràs de 1891 conservat a l’arxiu Municipal de Blanes. Gràcies Aitor!). L’article també l’he acompanyat d’una fotografia que vaig fer el passat 25 de juliol durant la preparació de l’espectacle de focs artificials de la pirotècnia Europlà de València, guanyadora del concurs d’enguany. Sempre que pugui faré això mateix, acompanyar els articles d’alguna imatge meva, per introduir la meva altra gran afició, la fotografia.

Així doncs, sense més preàmbuls penjo el primer article de la secció Des del laboratori del número 2002 la revista RECVLL de Blanes, corresponent al mes de setembre de 2010. Espero que el gaudiu i que ens seguim trobant mensualment a el RECVLL.

Descarrega’t l’article sencer en pdf

7 thoughts on “El laboratori del RECVLL de Blanes

  1. Retroenllaç: Grafè, article pel Recvll de Blanes « Pepquímic

  2. Retroenllaç: CEAB, 25 anys de recerca científica a Blanes « Pepquímic

Deixa un comentari

