Demà (04/01/11) de bon matí, l’Astre Rei serà eclipsat per la Lluna i aquest bonic fenomen el podrem apreciar des de casa nostre.
Foto, NASA. Eclipsi de sol parcial des de Florida, 14/12/2001.
Demà el Sol es llevarà a les 8:18 h (hora catalana) i ja el veurem eclipsat (més o menys un 20 %). Des de Catalunya l’eclipsi serà parcial amb un màxim de foscor a les 8:58 h (amb, més o mesnys, un 54 % del disc solar eclipsat). Cap a les 10:18 h l’ecplisi s’acabarà.
Des de Blanes podrem veure el Sol eclipsat sortint de mar, ser`aespectacular! Per tant, demà a les 8 del matí ens trobem davant de Sa Palomera! Fins demà!
Si no heu de poder veure l’eclipsi des de l’exterior no us l’heu de perdre, serè retransmès en directe per Internet a http://serviastro.am.ub.es/Twiki/bin/view/ServiAstro/EclipseSol040111
Siguis on siguis, demà no et perdis l’eclipsio de Sol!
Aneu molt en compte en observar directament el Sol; ho hem de fer només amb filtres astronòmics
Per a més informació llegeix la interessantíssima entrada de Rafael Balaguer al seu bloc Tel·lúrium.
Una pregunta urgent: on es poden aconseguir les ulleres? Pensava que ne donarien a les òptiques com altres anys, però no… 😦
i valen les dels anys passats?
A les òptiques se n’haurien de poder aconseguir.
Si ja en teniu dels anys passats porteu-les, i tant que valen (si són d’òptica, expresses per astronomia, és clar).
Si no en teniu no patiu, que si aneu a un d’aquests llocs on s’ha quedat (per exemple s Sa Palomera de Blanes) els afeccionats i els membres de grups d’astronomia ja en duran
Sí, ne tenim dels anys passats… aquelles que en donaren en l’anterior eclipsi… unes de cartó amb filtres especials.
Sa Palomera de Blanes ens ve un poc lluny, que som de València.
Moltes gràcies!!!
Ui, sí que us cau un pèl lluny…
Però també tindreu la sort de poder veure el Sol eclipsat sortint de mar… serà preciós!
Si teniu aquestes ulleres, perfecte!
Que tingueu una bona observació!
Gràcies per recorda-nos l’eclipsi!
Molt important l’advertiment que fas: per observar l’eclipsi cal protegir-se la vista amb els filtres adequats!
Oriol López