Taula Periòdica en codi QR

En diverses ocasions he parlat dels codis QR al bloc (1234) i fins i tot els he fet servir per proposar algun enigma.

Fa un parell d’anys que tinc un programet codificador de QR al PC i el descodificador de QR al mòbil. Sempre que en torbo algun m’agrada descodificar-lo apuntant-lo amb la càmara del mòbil. També m’agrada crear-ne, amagar informació en un QR per jugar. M’agrada la cripografia!

Ahir al vespre en Lorenzo, mitjançant el bloc col·laboratiu Des de la Mediterrània, on tots dos som blocaires col·laboradors, em va fer descobrir aquesta fantàstica Taula Periòdica en codis QR, creada per un estudiant italià, que afegeixo a la meva col·lecció de Taules Periòdiques. (Gràcies, Lorenzo!)

En aquesta Taula Periòdica a cada casella s’hi representa un codi QR que conté informació sobre l’element en questió (només hi tronem el nom de l’element, el nombre atòmic i la densitat). Per exemple, a les següents fotografies tenim el meu mòbil descodificant el QR que emmagatzema la informació sobre el C (sobre l’ampliació de la Taula Periòdica anterior).

Descodificant la informació sobre el C que es troba en forma de codi QR a l’ampliació de la Taula Periòdica.

Seguirem jugant a fet i amagar (i aprenent) amb els codis QR!

Anuncis

Deixa un comentari

