Sense Química… estaríem ben fotuts!

La setmana passada vaig rebre per correu el següent vídeo titulat “A day without Chemistry”. Em va agradar, és curt i senzill però aconsegueix l’objectiu de mostrar que un dia sense Química seria un dia sense… RES. És editat per l’ American Chemical Society (ACS).

Al final del curt el protagonista de la tràgica historieta ens recorda el lema de l’Any Internacional de la Química 2011; Química: la nostra vida, el nostre futur.

Ara bé, la idea d’aquest vídeo no és pas original. Jo de seguida de veure’l vaig recordar una publicació del Col·legi de Químics de Catalunya i em vaig posar a remenar entre documents (entre desordre ordenat) i l’he recuperat!

Es tracta de “I si tots els químics es declaressin en vaga?”. Llibret de 4 pàgines escrit per Armand Lattes (Université Paul Sabatier; Tolous III), traduït per Josep Castells Guardiola. Editat pel Col·legi de Químics de Catalunya (un 15 de novembre però no sé de quin any ja que en cap lloc del llibre ho especifica. Si algú m’ho sap dir li agrairé).

4 thoughts on “Sense Química… estaríem ben fotuts!

  1. Hola!

    Saltant de bloc en bloc he vingut a parar aquí.

    El video és genial. A més de tot el que es veu, es podria acabar fent desintegrar el noi, que també és química i després, des d’un pla exterior, veuria com la Terra es converteix en res.

    És d’aquells videos que s’haurien de passar a totes les escoles amb la reflexió posterior. Crec que encara falta molta cultura per no deixar-nos enganyar amb tot el que ens volen fer creure per la tele.

    M’has fet recordar la reflexió que fa uns dies vaig penjar al meu bloc (http://afroditacalipigia.blogspot.com/2011/01/naturalment-quimic.html)

    Que passis un bon any de la química!🙂

  2. Hola,

    em sembla que el 15 de novembre només fa referència a Sant Albert, patró de la Química, i no pas al dia en que ha estat editat. De fet diu que s’ha editat amb motiu d’aquest dia. Per altra banda, a mi també m’ha estat impossible esbrinar la data en la que es va editar.

    Salutacions.

Deixa un comentari

