Taula Periòdica gegant a l’aula

El passat dijous 24 de febrer, corrent per la Facultat em vaig trobar amb uns amics -un grup d’estudiants de 3r curs de Química a la UdG- que, amb molt de misteri, em varen citar per l’endemà a les 9 del matí a una de les aules de docència. Els únics requisits eren que portés la meva càmera de fotos a sobre (cosa que ja acostumo a fer) i que aconseguís una escala…

Era un matí boirós de divendres i, ben encuriosit, vaig arribar a l’aula PB-24. Allà em vaig trobar amb la gran sorpresa. Els companys de 3r de Química portaven un gran feix de targes (de mida 1/2 A4), concretament n’hi havia 112… es tractava de les caselles dels elements de la Taula Periòdica!

Aquest grup d’emprenedors (ells s’autoanomenen “frikis”) de 3r curs de Química de la UdG, amb una coordinació digna d’una multinacional d’aquelles que optimitzen temps de producció aplicant un sistema de treball en cadena, es varen posar mans a la feina. 20 minuts varen ser suficients perquè els 8 amics, amb una coordinació ben estudiada i amb l’ajuda d’una escala i una petita taula periòdica de referent, omplissin la blanca i freda paret de l’aula amb una bonica i interessant, completa pel que fa a contingut i rigorosament actualitzada (amb el Cn i tot), Taula Periòdica dels elements.

Mentre ells treballaven, jo feia fotos (i anava difonent l’aconteixement en directe de Facebook i Twitter). Aquí tenim un resum del procés de muntatge en imatges:

Es tracta del seu 1r homenatge a l’Any Internacional de la Química 2011, espero que s’animin a fer-ne més (coneixent-los… estic segur que serà així!).

Carlota, Ester, Martí, Adrià, Alberto, Ismael, Mingzhen i Oui; Felicitats a tots 8 per la feina ben feta !!

D’esquerra a dreta, Ester, Martí, Adrià, Alberto, Carlota, Ismael, Mingzhen i Oui amb el logo de l’AIQ2011, el model de grafè i la seva obra al fons. Aula PB-24, 25/02/11.

Precisament, avu imateix aquesta foto va ésser escollida com a la Foto Química de la Setmana pel bloc catquimica.cat.

Deixa un comentari

