La Càtedra C4D organitzarà el proper juliol la segona edició del curs d’estiu Noves Formes de Comunicació Digital per a les Organitzacions: Ciència, Recerca i Educació 2.0, adreçat a professors-investigadors, estudiants, professionals, persones responsables d’un grup de treball o interessades en incorporar-se o millorar les seves habilitats a la Web 2.0.

Aquest curs pretén donar els fonaments per bastir un entorn de comunicació digital tant a les organitzacions, grups de recerca o entitats com a les persones individuals, aprofitant les possibilitats de la Web 2.0, en particular de les xarxes i dels canals socials. Per això es donaran a conèixer i es posaran en pràctica les possibilitats que ofereixen eines com blocs, wikis, twitter, facebook, flickr, youtube, etc. per tal de construir una identitat digital, crear marca (grupal o personal) i aconseguir una reputació a la xarxa. Es farà un repàs dels nous reptes que suposa la connectivitat permanent via mòbil, i l’adaptació que caldrà per a les tres pantalles: mòbil, portàtil i televisor.
Per a insciure’s a aquest curs d’estiu, que costa 60 €, és semipresencial i té professos de l’àmbit la comunicació 2.0 i de la pròpia UdG, cal fer-ho mitjançant el web dels Cursos d’Estiu de la UdG.

És convenient fer un cop d’ull al bloc del curs de 2010 per fer-se una idea de com serà el curs 2011:
http://c4d.udg.edu/blog/category/cecre20.
Hi trobareu fotografies i informació rellevant per a les persones interessades.
També es pot seguir el twitter del curs,
@cecre20.
- El programa del curs és el següent:
Primer dia, presencial:
– Elements clau de la Web 2.0. Canals i xarxes socials.
– Comunicació de la ciència, comunicació de la recerca.
– La conversa en un món amb soroll.
– Del bloc al youtube, eines per a l’educació, la ciència, la cultura i la comunicació.
– Els sistemes de microblogging: twitter.
– Tagging.
Segon dia, presencial:
– Reputació, identitat i marca digital.
– Xarxes socials genèriques i específiques. Noves eines de col·laboració en equip i compartició d’informació: teambox, manymoon, zyncro, etc. Status.net. Google apps.
– Periodisme i comunicació digital.
– Comunicació a la Web 2.0.
– Exemples d’organitzacions acadèmiques (centres de recerca, universitats, centres d’ensenyament) a la Web 2.0.
Tercer dia, no presencial (en línia):
– Pràctiques dels coneixements adquirits els dos primers dies. Treball individual a Internet.
Quart dia, presencial:
– Tècniques per optimitzar els esforços de presència en xarxa d’una organització.
– Pràctiques de xarxa social privada i d’eines de treball col·laboratiu.
– Taller de posada en comú.
Cinquè dia, no presencial (en línia):
– Posada en comú pràctica dels coneixements adquirits, treball en grup per Internet.
Opcional:
Exercici de seguiment d’un esdeveniment (per concretar en funció dels esdeveniments existents durant aquella setmana i la següent).
– Sílvia Simon, Miquel Duran, Laia Guillaumes i Pep Anton Vieta: C4D
– Dídac López: C4D i director dels Serveis Informàtics de la UdG
– Íngrid Aznar: cap de la Unitat de Comunicació Científica de la UdG
– Eduard Batlle: periodista d’El Punt
– Trina Milan: CEO de Platxeria, SL, consultora de la UOC
– David Segarra: Recerca Global, Talència
– Raquel Rios: comunicadora científica freelance
Edició: Segona
Organitza: Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital per la UdG
Coordinació: Simon Rabaseda, Sílvia
Titulació que s’obté: Curs d’Estiu en Noves Formes de Comunicació Digital per a les Organitzacions: Ciència, Recerca i Educació 2.0 per la Fundació UdG: Innovació i Formació.
Data d’inici: 11/07/2011
Data de finalització: 15/07/2011
Horari: de dilluns a divendres de 15.30 a 20.30 h.
Número d’hores: 25
Número de places: 20
Preu: 60 €
Lloc de realització: Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital- Parc Científic i Tecnològic de la UdG
Matriculació: Del 9 de maig fins a 15 dies abans de l’inici del curs
T'agrada:
M'agrada S'està carregant...
Related