Demà passat, dimarts 12 de juliol de 2011, començarà la segona edició de les “Jornades de Bones Pràctiques” que organitza l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la UdG en el MARC DE FORMACIÓ DEL PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR DE LA UdG 2009-2013 (aprovat pel Consell de govern de la Universitat de Girona en la sessió núm. 3/29 de 2 d’abril de 2009).
Amb el meu tutor de màster, Josep Duran, hem presentat una comunicació a les Jornades, la qual presentarem el mateix dimarts al migdia. La vàrem titular “Participació a l’aula: experiència a química inorgànica descriptiva -química dels elements- ” i consta en la millora i adaptació al marc europeu de l’assignatura “Química dels Elements”, impartida per Josep Duran a 2n curs del grau en Química. Es tracta de proposar als estudiants de l’assignatura que, amb grups, es preparin una presentació d’un element de la taula periòdica, el qual presentaran als seus companys amb 10 minuts. Després entrem en acció en Josep Duran i jo mateix amb una demostració curta, senzilla, i segura sobre algun aspecte destacat de l’element en qüestió.
L’experimentació (senzilla i segura) la veig com un recurs/una eina importantíssima a l’aula, a l’hora d’explicar conceptes químics o físics tan a nivell universitari com a nivells preuniversitaris.
Experiment amb gal·li. “Química dels elements”, abril de 2011.
- El passat febrer de 2011 parlava al bloc sobre una demostració d’electròlisi feta a aquesta assignatura: https://pepquimic.wordpress.com/2011/02/16/electrolisi-a-classe-recursos-a-laula-de-ciencies/
- Programa sencer de les jornades: http://web2.udg.edu/ice/jornada_bp2/programa.html
Si, hem de fer una presentació xula