La Taula Periòdica dels Elements… ai! dels “Pokemon”, volia dir

Entrada dedicada al meu estimat cosinet.

Dijous passat al vespre, abans d’anar a dormir, estava guaitant pel twitter quan, de sobte, una piulada em va cridar l’atenció. Era del professor Miquel Solà (IQC i Departament de Química UdG).

Quan vaig obrir l’enllaç a la piulada de @miquelsola vaig descobrir una cosa que em va encantar. Era el següent acudit gràfic, publicat a la pàgina humorística “Cuánto Cabrón!“:

L’acudit em va agradar molt, ja que em recordava una reflexió que vaig fer fa un parell d’anys al veure el meu cosinet, llavors amb 7 anys, presentant-me tota la seva tropa de ninots Pokemon. En Pauet em presentava els personatges pel seu nom i (agafeu-vos) les seves “propietats” defensives i atacants, el seu nivell d’evolució i la seva “força” amb valor numèric! Tot això amb una cinquantena de ninots i, repeteixo, amb els 7 anys d’en Pauet.

Allò em va fer felexionar. Mentre veia passar estranyes figures davant meu, vaig pensar que aquest potencial es podria (s’hauria de!) aprofitar perfectament perquè aquesta canalla aprengués quelcom, no sé com dir-ho, real? útil per més endavant?… com els elements de la Taula Periòdica amb el seu símbol i nombre atòmic, per exemple.

H, hidrogen, 1

He, heli, 2

Aquell fet em va deixar tant colpit que en vaig fer fotos i tot i, buscant a un dels discs durs externs, les he trobat! D’aquesta manera he pogut recuperar la data exacta (va ser la tarda del 30 de març de 2009).

L’anterior Pokemon em va cridar l’atenció especialment, ja que simbolitzava l’energia elèctrica (jo el vaig batejar com a electró, tot i que en Pauet em va repetir diverses vegades que m’equivocava; el seu nom era un altre, foça més rebuscat i massa difícil de recordar per mi…

Tot plegat em fa reflexionar en els mètodes d’estudi i ensenyament. Tot jugant s’aprèn més depressa? N’estic convençut! Crec fermament en l’educaió i l’ensenyament en el lleure. Ah, i mai és “massa aviat” per presentar una taula periòdica a un infant.

4 thoughts on “La Taula Periòdica dels Elements… ai! dels “Pokemon”, volia dir

  1. Molt bo. Em recorda una professora de 8è que ens va preguntar els jugadors del Barça i tothom se’ls sabia de memòria. A continuació ens va dir que si ens els havíem aconseguit aprendre no ens costaria gaire memoritzar el poema que ens posava de deures. No ens vam poder queixar.

    • Sí senyor! Un altre exemple del que podem arribar a aprendre’ns, de ben petits, sense gaire esforç. Una quinzena de noms i cognoms (nom de l’element), amb el nom estampat a la samarreta (símbol) i el número (# atòmic).
      Com va acabar? Us vau aprendre el poema?😉

Deixa un comentari

