UdG, Universitat propera i acollidora

Avui estem d’enhorabona, la Universitat de Girona fa 20 anys i nosaltres ho celebrem amb joia!

Aquí tenim l’article que he fet pel bloc dels 20 anys de la UdG (UdG20anys). Així ha estat, i està essent, el meu pas per aquesta casa. Gràcies i per molts anys, UdG!

Era un dia de setembre de 2004 quan, per primera vegada, entrava per la porta de la Facultat de Ciències de la UdG. Bé, era la primera vegada que ho feia amb la carpeta sota el braç, ja que la Primavera anterior ja hi havia vingut, convidat pel Departament de Química, a participar de la 1a Edició dels Dissabtes de la Química. Precisament, aquella jornada divulgativa va ésser la darrera alenada d’aire perfumat que em fer acabar d’enamorar d’aquesta ciència.

D’aquesta manera començava la meva història d’amor. Amor per la química i amor per aquella Universitat, propera, acollidora i -evidentment- formadora, tan a nivell professional com a nivell personal. Això és el que vam anar palpant durant el primer any de carrera. Un any apassionant, de descoberta. Descoberta d’un entorn, d’unes persones i d’un estil. No puc negar que em va sorprendre descobrir que la Universitat no era com ens la pintaven a Batxillerat. Aquí sentíem que se’ns convidava a estar-hi com a casa. Fins i tot, la pàgina web ens ho recordava dia a dia amb aquell “La Meva UdG”. Això és el que volia ser i és el que va arribar a ser. La nostra UdG.

Gràcies al doctorat que hi estic desenvolupant, la meva vinculació amb la UdG segueix ben viva. Viva com la flama d’aquests vint anys, la qual espero que segueixi dempeus, fins i tot que es revifi amb aportacions del nou món globalitzat i 2.0, però sense perdre l’esperit UdG.

Sempre podré dir, amb orgull, que he estat estudiant de la UdG.

Que la vida et doni ­un camí ben llarg.

Per molts anys, UdG!

Deixa un comentari

