Experiment de química recreativa a Espai Terra de TVC

Tal i com vaig anunciar, dilluns passat -29 d’octubre-, Diada de Sant Narcís, vaig ésser convidat a Espai Terra de TVC per a la realització d’un experiment amb una sal (amb motiu de l’anunci del Joc de Catalunya d’aquesta setmana).

Foto directa a la pantalla del PC que va fer el meu cosí quan ens veia en directe i vaig rebre per Whats App

Estic encantat amb el tracte rebut pels companys Jordi Aguilera (que a més a més ens va oferir una fantàstica ruta per les instal·lacions de TV3), Tomàs Molina i tot el personal que ens va atendre als estudis de Sant Joan Despí.

Per tal de mostrar una aplicació d’una sal, vàrem fer ús, tal i com m’agrada, de la química recreativa. Concretament vàrem dur a terme la catàlisi de la reacció de desproporció del peròxid d’hidrogen mitjançant iodur de potassi. L’addició de sabó a l’aigua oxigenada ajuda a visualitzar la catàlisi, ja que el desprendiment d’oxigen a gran velocitat en contacte amb el sabó fa força escuma. Es tracta d’una reacció exotèrmica.

El programa es pot tornar a veure a 3alacarta:

 http://www.tv3.cat/videos/4311590/Espai-Terra—dilluns-29-doctubre

2 thoughts on “Experiment de química recreativa a Espai Terra de TVC

Deixa un comentari

