Ja sóc a Hogwarts! Ai, vull dir a la Universitat de Nottingham ;)

Dimecres passat escrivia encara des de Blanes. Avui ja ho faig des de Nottingham, la que serà la meva llar fins el proper mes de juliol.

http://www.winergy.com/images/map-blank.gif

Aquests 3 primers dies han estat carregats de novetats que encara haig de pair. No només novetats pel que fa a haver-me endinsat a un nou grup de recerca i haver arribat a una casa que comparteixo amb altres estudiants. Tot això m’ho esperava. A Anglaterra sempre et trobes amb coses que no et passarien a un altre lloc. Des d’endollar el mòbil (duia transformador, per aquí si que no em podien enganxar!), deixar-lo durant tota la nit i trobar-te que al matí està més descarregat que quan el vas endollar… (a Anglaterra els endolls tenen interruptor d’encesa i apagada). Haver de travessar amb quatre ulls perquè no saps per on et vindran cotxes, autobusos i bicicletes. Trobar-te que a les 5 de la tarda ja és ple vespre (tot tancat i tothom a casa a fer el sopar). Mirar incrèdul el cel i termòmetre de novembre quan estàs en ple mes d’abril…. Adonar-te que vas coneixent gent i ben pocs són autòctons (això deu passar més en aquests ambients universitaris; però és una diferència substancial amb casa nostra). Suposo que per tot això, i moltes altres coses, aquest país m’agrada tant.

Només d’arribar a Nottingham una sensació estranya i una mà de senyals em feienhp recordar alguna escena que havia llegit i havia vist per la gran pantalla. Però, quina era? Després de força senyals em vaig adonar que tot plegat em feia pensar molt en l’arribada per primera vegada de Harry Potter a Hogwarts, l’escola de màgia que localitzaríem a un lloc desconegut d’Escòcia.

Carregat amb dues grans maletes vaig arribar a una immensa porta de ferro colat. Sobre els pilars de pedra que la emmarcaven, un parell de mitològiques bèsties alades i ben visible un immens i treballat escut amb el lema Sapientia urbs conditur. Vaig obrir les portes amb un grinyol estrident i em vaig trobar a la riba d’un bonic llac, sobre del qual s’erigia un immens i antic edifici coronat amb un esvelt campanar. Era la University of Nottingham.

DSCN0877

Entrada al Highfields Park, Campus de la University of Nottingham.

5

Entrada al Hogwarts de Universal Studios Wizarding World of Harry Potter theme park in Orlando, Florida, U.S.

DSCN0879

Escut de la University of Nottingham i el seu lema a l’entrada al Highfields Park i a l’University Park Campus de la UoN.

University_of_Nottingham_arms

“Sapientia urbs conditur”, lema i escut d’armes de la University of Nottingham.

hogwarts-1

“Draco dormiens nunquam titillandos”, lema i escut d’armes de Hogwarts, l’escola de màgia i bruixeria del món màgic de Harry Potter.

4

Llac sobre el qual s’erigeix l’imponent castell de Hogwarts.

DSCN0852

Llac al Highlands Park, University Park Cmapus de la University of Nottingham, sobre el qual destaca l’edifici Portland, centre d’oci i administració pels estudiants de la UoN.

Com he comentat, aquests primers dies moltes coses (massa?) em recorden al món màgic de Harry Potter. Fins i tot, sortint de casa em sento com a aquell carrer Privet amb casetes de “muggles” adossades i jardinet.

Carrer Privet a les pelis de Harry Potter.

Carrer Privet a les pelis de Harry Potter.

Street

Montpellier Road; carrer de casa a Dunkirk, Nottingham (amb curiós i radial sistema de repartiment de llum).

I, per acabar-ho d’adobar, aquest matí de diumenge, tot passejant pel centre de la ciutat fins a la St. Mary’s Church de Nottingham, em trobo aquest bon home (bruixot camuflat? N’estic convençut) amb la seva òliba al braç! Era l’última cosa que em mancava per veure.

DSCN0848

St. Mary’s Church of Nottingham i un bon home amb la seva òliba (talment un bruixot camuflat del món de Harry Potter).

hedwig

Harry Potter i la seva òliba Hedwig.

poli

Professor Poliakoff.

dumbledoree

Professor Dumbledore.

Finalment, des del preciós i verd University Park Campus, dijous -per primer cop- em vaig endinsar a la facultat de química, l’School of Chemistry de la UoN, per conèixer definitivament el grup de recerca amb qui passaré els propers 3 mesos. I, un cop més i ja sense sorpresa, només assumint de forma divertida que realment estava revivint una aventura d’allò més màgica, em vaig trobar amb l’escena definitiva d’en Harry entrant al despatx del Professor Dumbledore. Un despatx amb prestatgeries fins al sostre, carregades de llibres i artilugis científics plens de pols (i, en aquest cas, també munts de taules periòdiques de tota classe, llengua i estil, clavades a les parets i apilades sobre lleixes). Era al despatx del Professor Poliakoff, el director del nostre grup de recerca, el meu supervisor aquí, a Nottingham. Una eminència a la Universitat i a tota la illa pel que fa a recerca científica (entre altres mèrits, és vicepresident de la Royal Society) i mediàtic a nivell internacional pel que fa a la divulgació i comunicació de la Química gràcies al projecte Periodic Videos.

2013-04-04 10.13.44

Aquest dijous amb el Professor Poliakoff. A la primera trobada li vaig regalar la nostra Taula Periòdica gironina (Departament de Química Universitat de Girona) per ampliar la seva immensa col·lecció.

Definitivament aquest indret està carregat de màgia. Estic disposat a viure l’aventura! 🙂

dflala-harry-potter-25043456-1440-900

Taula Periòdica dels perosnatges del món màgic de Harry Potter.
http://www.huffingtonpost.com/2012/08/10/harry-potter-periodic-table-elements_n_1766279.html

lego

Harry Potter i el Professor Dumbledore de Lego.
http://firsthour.net/first-hour-review/lego-harry-potter-years-5-7

Entrades relacionades:

8 pensaments sobre “Ja sóc a Hogwarts! Ai, vull dir a la Universitat de Nottingham ;)

  1. Ostres! Has anat amb aquest professor, que divertit! Segur que aprendràs un munt! Com t’ho has fet? Gaudeix gaudeix, que Anglaterra està molt i molt bé! Ja ens ho aniràs explicant!

Deixa un comentari

