De la Universitat de Girona a la Fête de la Science de Perpinyà

DSCN7314_2Dissabte passat vaig tenir el goig de participar a la Fête de la Science de Perpinyà  2013 com a doctorand a la Universitat de Girona i membre de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG.

Un taller de ciència a la cuina (Atelier 25: “Les Sciences a la cuisine”) va ser la meva aportació, en nom de la C4D UdG a la bonica festa on els ciutadans i ciutadanes de Perpinyà varen poder gaudir de la ciència tot manipulant i jugant amb diversos investigadors. Personalment em va fer molta il·lusió trobar-me amb estudiants ben petits il·lusionats amb la ciència i amb la nostra bonica llengua, molts dels quals em demanaven que canviés l’anglès per ella i així practicar-la.

DSCN7357

Després de dinar amb els companys francesos (molts dels quals em comentaven que els seus avis són catalans emigrats) vaig tenir temps de descobrir les seves propostes divulgatives. Em van cridar molt l’atenció els tallers de l’àmbit de la biologia i la paleontologia, ja que a la nostra universitat no en tenim, però penso que podem adoptar la idea. Vaig veure que a la mainada més petita els apassiona observar peixos i rèptils o mirar insectes amb microscopi tot escoltant les explicacions dels investigadors. També m’ho vaig passar bé descobrint els invents dels físics i enginyers pel que fa a l’aprofitament de l’energia solar.

DSCN7327 DSCN7336_1 DSCN7355 DSCN7353 DSCN7343 DSCN7341 DSCN7338 DSCN7333

DSCN7325

Una interessant col·laboració transfronterera entre la Universitat de Girona i la Université de Perpignan Via Domitia (UPVD) que mantenim des de fa tres o quatre anys nasqué gràcies a la ciència i les activitats de divulgació d’aquesta. En aquest sentit, properament rebrem els nostres companys de la Catalunya Nord per celebrar plegats la Setmana de la Ciència a la Universitat de Girona.

Referències i més info:

Deixa un comentari

